Forsiden Avdelinger Operativ avdeling Pilot / HCM søknader
Pilot / HCM søknader
Når man søker en pilot/HCM posisjon i Lufttransport, så må man fylle ut en internettbaser søknad, som du finner på menyen oppe til høyre(Jobb). Har du ikke regisrert deg før som søker i dette nye systemet må du klikke "Registreringsskjema", når du er ferdig å fylle inn personalia vil du få opp vårt Recruit system. Når du har fulført din søknad kan du returnere og oppdatere dine data ved å logge inn i Logg inn boksen på høyre side.

Vi tar IKKE i mot søknader på epost eller pr. papir. Vi har ikke noe system som tar seg av slike søknader.

Operativ avdeling bruker databasen til å velge ut kandidater til intervjuene. Hvis kandidaten passerer intervjuet, vil han/hun bli overført til vår TRTO/Treningsavdeling for grunnleggende utdanning.

Den grunnleggende utdanningen består av:
  • Initial type rating.
  • Conversion kurs.
  • Teknisk kurs.

Vi sorterer grovt etter:
  • Gyldige papirer, Norsk, Svensk eller JAR-FCL, Multi, MCC
  • Over 1000 timer. (De over 1500 timer er foretrukket på grunn av senere oppgradering til kaptein.)
  • Hvilken type flyjobb man er / har vært i. (Relevant erfaring.)
  • Kombinasjon alder/timer.
  • Om man har vært på opptak før eller ikke. (De som har vært på opptak blir ikke kalt inn en gang til.)

Uttak vil bli gjort via databasen.

Fixed Wing krav:

Maximum age at employment 50 years
  • Snakke et skandinavisk språk
  • Minimum 1000 timer totaltid, av dem, max 500 timer på RW.
  • Gyldig Norsk eller JAR-FCL CPL IR A MEL og ATPL A teori.
  • MCC kurs.
Rotor Wing krav:

Maximum age at employment 50 years

For kapteiner:
  • Minimum 2000 timer totaltid, av dem max 500 på FW.
For copilots:
  • Minimum 1000 timer totaltid, av dem max 500 hours på FW.
Alle:
  • Gyldig Norsk eller JAR-FCL CPL IR H og ATPL H teori.


Lufttransport kan tilby:

Lufttransport kan tilby en veldig stabil arbeidsplass. Lufttransport har ALDRI sagt opp flygende personell. De fleste av av våre kontrakter er med Statlige kunder, lange stabile kontrakter.
En stor del av våre operasjoner er Luftambulanse, det er ikke bare en jobb, men også en livsstil, VI utgjør en forskjell

De fleste av våre piloter starter som styrmenn. Operasjonene er spesielle og krevende, man trenger litt tid til å venne seg til dette.

Lufttransport tilbyr nye styrmenn ca. 460 000 kr første året inklusive tillegg. Direkte ansatte kapteiner ca. 560 000 kr.*
  • FW piloter AMB går 7-7-7-14, ENSB går 13-15.
  • RW piloter arbeider 1 uke på ,og to uker av.
  • Alle pilotene har god pensjonsavtale.
  • Alle pilotene har god Loss of Licene insurance. (50G)
  • Alle pilotene har en interessant og givende jobb.

*Inkluderer grunnlønn, diett og vakttillegg.
 

Ledige stillinger


Flyteknikere - Bardufoss

Til vår kontrakt med Univerity of Tromsø School of Aviation(UTSA) søker vi to flyteknikere med arbeidssted på Bardufoss.

University of Tromsø School of Aviation (UTSA) er en del av Institutt for Ingeniørvitenskap og Sikkerhet ved Universitetet i Tromsø, og er lokalisert på Bardufoss.

UTSA er en flyskole, og utdanner hvert år rundt 24 flystudenter til en bachelor i luftfartsfag med CPL-sertifikat.

Skolen disponerer 6 stk en-motors fly av typen Cessna 182T og 3 stk to-motors fly av typen Piper PA-31 Navajo

Les mer...
 
Lærling innen Flyfag - Flysystem/Avionikk

LT Tech er et Lufttransport- eiet selskap innenfor fly- og helikoptervedlikehold. Selskapet har toltalt 75 ansatte fordelt på hovedkontor- og verksted i Tromsø, samt 10 vedlikeholdsbaser i Norge fra Gardermoen til Svalbard. LT Tech har vedlikholdskontrakt på utførelse av vedlikhold på Lufttransport`s fly og helikopter av typen Agusta Westland AW139, Airbus Helikopter AS365, AS332, Dornier DO228 og Beechcraft B200.

Les mer...
 
Vi har 44 gjester her nå